Ohjattavat
Toteutimme ohjauksen kahdelle nuorelle heidän omassa kodissaan parityöskentelynä, koska nuoret tuntevat toisensa. Ohjattavat nuoret ovat sisaruksia, joilla molemmilla on ilmennyt nuoruusiän aikana ongelmia. Toinen nuorista on 16-vuotias peruskoulun viimeistä luokkaa käyvä poika, jolla on käytöshäiriöitä, oppimisvaikeuksia ja jonkin verran lisääntyneitä poissaoloja koulusta. Toinen ohjattavamme on pojan isosisko, 19-vuotias lukiolaistyttö, jolla taas on ollut viime aikoina liiallista juhlimista ja päihdehakuisuutta sekä niiden myötä ilmennyttä ahdistuneisuutta. Hänelläkin on poissaoloja koulusta sekä ongelmia ihmissuhteissa ja vuorovaikutustaidoissa.
Valitsemamme menetelmän avulla oli tarkoitus auttaa nuorta katsomaan itseään ja näkemään itsensä ja identiteettiään juuri nyt. Onko hän sellainen, jollainen haluaa olla? Mitkä asiat ovat hänelle mieleen ja mitkä ehkä eivät? Mitä piirteitä nuori itsessään korostaa? Onko jotain, jota hän ei halunnut karttaan ottaa mukaan?
Kommentit
Lähetä kommentti